Kategoriler

Instagram Slider

• Wwwgezginpusulamcom
    by gezginpusulamiz Www.gezginpusulam.com
  • Marsilya  Notre Dame wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Marsilya / Notre Dame www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Hayat bir nefestir aldn kadar Hayat bir kafestir kaldn kadar
    by gezginpusulamiz "Hayat bir nefestir, aldığın kadar... Hayat bir kafestir, kaldığın kadar... Hayat bir hevestir, daldığın kadar..."
  • Palais Longchamp  Marsilya wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Palais Longchamp / Marsilya www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Yaamaz lm gze almayan Zafer gz yummadan koana gider Bayraa
    by gezginpusulamiz Yaşamaz ölümü göze almayan,  Zafer, göz yummadan koşana gider. Bayrağa kanının alı çalmayan,  Gözyaşı boşana boşana gider! Faruk Nafiz ÇAMLIBEL

Barcelona / Costa Pacifica ile

Espanya

Futbol, yemek, seyahat ve dahası BARCELONA,

Barcelona’ ya bu 2.nci gelişimiz.

Gemiden aldığımız Shuttle ile Word Trade Center da iniyoruz, indiğimiz noktada  City Sightseeing otobüslerinden bilet alıyoruz. Bizce bir şehri gezmenin en uygun ve mantıklı gezme yollarından bir tanesi, tecrübeyle de sabit.

Biletimizi Red Line yada West Route olarak alıyoruz,  araçta free wifi, harita ve kulaklık da veriliyor, kanallarda değişik dillerde, devamlı bir tanıtıcı yayın yapılmakta. ilk durağımız Arenas De Barcelona nın da bulunduğu Plaça de Espanya–  İspanya meydanı.

O zamanlarda uğursuz meydan sayılan, şimdileri şehrin en önemli ikinci ancak o zamanlarda idamların yapıldığı İspanya Meydanı. Çevresinde Fuar alanı – Fira de Barcelona, oteller, müzeler ve bir alışveriş merkezi bulunmakta.

Meydanın ortasında havuzlu etrafı üç kadın heykeli ile çevrili The Central Fountain anıtı, kırmızı tuğlalardan inşa edilmiş Venetian Towers – Venedik kuleleri, eskiden Boğa güreşlerimin yapıldığı ancak şuan da yasak olan alışveriş merkezine dönüştürülen Arenas de Barcelona bulunuyor.

Bölge de yürüyerek etrafın tadını çıkararak gezip, bir sonraki gelecek otobüsü bekliyoruz. Yaklaşık 15 dk gibi bir beklemeden sonra otobüs geliyor ve atlıyoruz. Haritalardan sonra ki duraklara bakıyoruz. Barcelona denince akla ilk gelen yer şey futbol takımı ve onu stadı Camp Nou.

Giriş ücreti ödeyerek, Stadın Müze kısmında kupalar, madalyalar, fotoğraflar, önemli maçların video gösterisini,  sergisini, stadyum soyunma odası, duşlar, koridorlar, basın tribünü, kapalı tribün gibi en önemli noktaları dilediğiniz gibi gezebilir, fotoğraf çekebilirsiniz.  Biz girmedik dışarıdan etrafı gezip birkaç fotoğraf çekip gelen otobüse biniyoruz.

La pedrara durağında inerek, telefonumuzdan Tripadvisor ve maps.me uygulamalarını açıp ( Kesinlikle telefonunuza yükleyiniz, internet olmadan da çalışıyor) La Sagrada Familia ya doğru yaklaşık 20 dk lık yürüyüş ile varıyoruz.

Yıllardır bitmek bilmeyen kilise Barcelona nın en ünlü simgelerinden, Antoni Gaudi nin eseri La Sagrada Familia ya geliyoruz.

Gaudi’nin Avrupa’nın en büyük mabedini yapma hayali ile devraldığı Unesco dünya tarih mirasında olan bazilikanın Üç cephesi bulunuyor, binanın doğu cephesi Doğuş’u (Nativity), batısı Tutku’yu (Passion) ve güneyi İhtişam’ı (Glory) temsil ediyor. Buraya kadar geldiniz paraya kıyınız ve bilet alınız, alınız ki dışı kadar içinin de nasıl bir mimariye, nasıl bir işçiliğe sahip olduğunu göresiniz.

Buradan yeşil hat ile ayrıca burası East Route yanı yeşil hattın rotası olduğundan kırmızı hat buradan geçmiyor. Yeşil hattın otobüslerine biniyor Park Guell e gidiyoruz.

UNESCO tarafından dünya mirası listesine giren, Gaudi’nin hayal gücünü, eserlerinden izler taşıyan Park Güell geliyoruz. Başlangıçta konut alanı olarak inşa edilen park, sonradan parka dönüştürülmüş.

Parkın girişinde renkli mozaiklerle süslenmiş Ejderha Çeşmesi, merdivenler, süslü şatolar, görünümüyle harikalar diyarını yansıtan park Barselona aristokrasisinin soyluluğunu yansıtırmış.  Muhteşem taş sütünlar oldukça düzensiz olmakla birlikte garip bir şekilde doğallık hissi verir alan içerisinde ayrıca Gaudi’nin bir müzesi de bulunmaktadır.

Terasından harika bir Barselona manzarasında. mozaik döşemeli koltuklarda oturarak eşsiz şehir manzarasını seyredip fotoğraf çekinip geri dönüyoruz. Zamanımız kısıtlı.

Gelen otobüse atlıyoruz ve Gaudi nin diğer bir eseri olan Casa Batllo da iniyoruz. Burada kırmızı hatta aktarma yapabilirsiniz.

Adının yaptıran aileden alan, dış cephesi mozaiklerle süslü, görünümü nedeniyle “Kemik Evi”’ ismiyle anılan binanın önünden geçerek, iniyoruz La Ramla caddesine.

Plaça de Catalunya Meydanı’nı limana bağlayan bu yol; sıra sıra kafeleri, restoranları, hediyelik eşya dükkanları, çiçekleri ve kitapçıları ile şehrin tam kalbindedir. Gezerek iniyoruz,  Mercat de La Boqueria: La Rambla Caddesi’nin ortasında yer alan bu ünlü sebze-meyve pazarını girip, meyve bardaklarından yiyor ve yanımıza antep fıstığı alıp (Bizim fıstıkların neredeyse 5 katı büyüklüğünde) iniyoruz, Columbus Monument.

Columbus Monument, Kristof Kolomb’un Amerika keşfinden sonra, İspanya’ya dönüşünde karaya çıktığı noktada inşa edilen anıt, Kolomb’un Amerika’yı işaret ettiğine inanılan heykelin önünde fotoğraflarımızı çektikten sonra, devam ediyoruz.

Yürüyerek geliyoruz Port Vell , burada Aquàrium de Barcelona. çocuklu aile iseniz girmeme gibi bir şansınız yok, biz bu sefer yırtıyoruz, oğlumuz daha ufak ama bir daha ki sefere kurtuluşumuz olacağını sanmıyoruz. 🙂

Bu nokta da ayrıca herkezin kafayı kaldırıp aynada resmini çektiği Maremagnum Shopping Centre bulunmakta, adet yerini bulsun bizde fotomuzu çekiyor, ufak bir tur atıp, dinleniyoruz.

Buradan başka otobüse binmiyoruz, yürüyerek ilk başladığımız noktaya Word Trade Center ya dönüyoruz, gelen shuttle otobüsü ile gemiye geri dönüyoruz.

Barcelona turunuzu en az 3 tam gün ayarlamanız önerilir.