Kategoriler

Instagram Slider

• Wwwgezginpusulamcom
    by gezginpusulamiz Www.gezginpusulam.com
  • Marsilya  Notre Dame wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Marsilya / Notre Dame www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Hayat bir nefestir aldn kadar Hayat bir kafestir kaldn kadar
    by gezginpusulamiz "Hayat bir nefestir, aldığın kadar... Hayat bir kafestir, kaldığın kadar... Hayat bir hevestir, daldığın kadar..."
  • Palais Longchamp  Marsilya wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Palais Longchamp / Marsilya www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Yaamaz lm gze almayan Zafer gz yummadan koana gider Bayraa
    by gezginpusulamiz Yaşamaz ölümü göze almayan,  Zafer, göz yummadan koşana gider. Bayrağa kanının alı çalmayan,  Gözyaşı boşana boşana gider! Faruk Nafiz ÇAMLIBEL

Barcelona / Norwegian Jade ile

Futbol, Tarih ve Seyahat Barcelonadayiz;

Futbol, Gezi, Tarih ve daha birçok şey BARCELONA,

Barcelona’ ya bu Norwegian Jade dahil 3.ncü gelişimiz. Geçen sene ki Costa Pacifica ile geldiğimiz de yaptığımız gezinin, ulaşım kısmı açısından aynısını yapıyoruz.

Gemiden aldığımız Shuttle ile Word Trade Center da iniyoruz, indiğimiz noktada  City Sightseeing otobüslerinden bilet alıyoruz. Daha önce de söylediğimiz gibi bir şehri gezmenin en uygun ve mantıklı gezme yollarından bir tanesi bizce. Biletimizi Red Line yada West Route olarak alıyoruz,  araçta free wifi, harita ve kulaklık da veriliyor, devamlı bir tanıtıcı yayın yapılmakta…

İspanya meydanını geçen sene gezdiğimiz için bu sefer es geçiyor ve ilk durağımız olan Camp Nou F.C Barselona ya geliyoruz. Geçen senede buraya gelmiştik fakat sadece dışarıdan görüp gitmiştik. Oğlumuz da büyüdü bu sefer giriyoruz.

İsterseniz ücret karşılığında Audio Guide (sesli rehber) kiralayabilir, müzede yer alan objeler hakkında daha detaylı bilgilere erişebilirsiniz, ama Audio Guide’da Türkçe dil seçeneği yer almıyor.

Stadın Müze kısmında kupalar, madalyalar, fotoğraflar, önemli maçların video gösterisini,  sergisini, stadyum soyunma odası, duşlar, koridorlar, saha çıkış tüneli (Ses efektleri eşliğinde), basın tribünü, kapalı tribün gibi en önemli noktaları dilediğiniz gibi gezebilir, fotoğraf çekebilirsiniz.  Dilerseniz fotomontaj yöntemi futbolcular ile fotoğraf çektirebilirsiniz. Her şeyin olduğu gibi bununda bir bedeli var.

çıkarken hediyelik eşya, forma alabileceğiniz mağazası bulunmakta, alışveriş yaptıktan sonra, çıkıştaki restorant ta bir şeyler yiyip gelen otobüse atlıyoruz.

Sonraki durağımız Passeig de Gràcia – La Pedrera durağında iniyoruz, yolu önceki seneden biliyoruz, yürüyerek yaklaşık 15 dk ile bitmek bilmeyen kilise Barcelona nın en ünlü simgelerinden, Antoni Gaudi nin eseri La Sagrada Familia ya geliyoruz.

Gaudi’nin Avrupa’nın en büyük mabedini yapma hayali ile devraldığı Unesco dünya tarih mirasında olan bazilikanın Üç cephesi bulunuyor, binanın doğu cephesi Doğuş’u (Nativity), batısı Tutku’yu (Passion) ve güneyi İhtişam’ı (Glory) temsil ediyor. Buraya kadar geldiniz paraya kıyınız ve bilet alınız, alınız ki dışı kadar içinin de nasıl bir mimariye, nasıl bir işçiliğe sahip olduğunu göresiniz.

Yürüyerek yaklaşık 2,5 km 30 dk gibi bir zamanda geliyoruz Barcelona nın en ünlü meydanına, Plaça de Catalunya (Katalunya Meydanı).

Meydana inerken yol üzerinde Casa Batllo (Kemik evi, görünümlü Gaudi eseri), birçok mağaza, restaurant, cafe bulunmakta. Meydan çok kalabalık, kalabalığa girmeden aradan kendimizi en ünlü caddesine La Rambla’ya atıyoruz.  Plaça de Catalunya Meydanı’nı limana bağlayan bu yol; sıra sıra kafeleri, restoranları, hediyelik eşya dükkanları, çiçekleri ve kitapçıları ile şehrin tam kalbindedir.

Gezerek iniyoruz, daha önceden geldiğimiz bildiğimiz, Mercat de La Boqueria: La Rambla Caddesi’nin ortasında yer alan bu ünlü sebze-meyve pazarını girip, meyve bardaklarından yiyor ve yanımıza antep fıstığı alıp (Bizim fıstıkların neredeyse 5 katı büyüklüğünde) iniyoruz, Columbus Monument.

Columbus Monument, Kristof Kolomb’un Amerika keşfinden sonra, İspanya’ya dönüşünde karaya çıktığı noktada inşa edilen anıt, Kolomb’un Amerika’yı işaret ettiğine inanılan heykelin önünde fotoğraflarımızı çektikten sonra, devam ediyoruz.

Sonraki durak Port Vell yürüyerek ulaştığımız, limanda Aquàrium de Barcelona bulunmakta, çocuklu aile iseniz girmeme gibi bir şansınız yok, bu sene bizim de kaçışımız yok, gerçi o kadar yer gezip çocukların gönlünü de etmek lazım

Sanatın içinde boğulan çocukların, biraz nefes almaları için böyle bir aktivite yapmanız iyi olur. Akvaryum da tam bu iş için uygun bir mekan. 3 katlı bir kompleks ve oldukça ferah. 80 metrelik cam bir tünelin içinde yürüyen band,  vatozlar, ve birçok deniz canlısı. Ama ücreti biraz tuzlu. Çıkışında hediyelik eşya dükkanı bulunmakta.

Bu nokta da ayrıca herkezin kafayı kaldırıp aynada resmini çektiği Maremagnum Shopping Centre bulunmakta, adet yerini bulsun bizde fotomuzu çekiyor, ufak bir tur atıp, ayaklarımız şişmek üzereyken, son bir hamle ile yürüyerek ilk başladığımız noktaya Word Trade Center ya dönüyoruz, gelen shuttle otobüsü ile gemiye geri dönüyoruz.

Biz daha önce geldiğimizde, gittiğimizden ve bugün zamanımız kısıtlı olduğundan dolayı, Park Güell’e bu defa gitmiyoruz, zamanınız varsa mutlaka gidiniz.  Mavi hatlı otobüslerin rotasında olan bahçeye uğrayabilirsiniz.

Barcelona turunuzu en az 3 tam gün ayarlamanız önerilir.

Barcelona, Espania

Resmi Dil: İspanyolca

Parası: Euro, kurdan dolayı epeyce pahalı.(Bunu tahmin ediyorum bütün yazılarımızda göreceksiniz gibi  )