Kategoriler

Instagram Slider

• Wwwgezginpusulamcom
    by gezginpusulamiz Www.gezginpusulam.com
  • Marsilya  Notre Dame wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Marsilya / Notre Dame www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Hayat bir nefestir aldn kadar Hayat bir kafestir kaldn kadar
    by gezginpusulamiz "Hayat bir nefestir, aldığın kadar... Hayat bir kafestir, kaldığın kadar... Hayat bir hevestir, daldığın kadar..."
  • Palais Longchamp  Marsilya wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Palais Longchamp / Marsilya www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Yaamaz lm gze almayan Zafer gz yummadan koana gider Bayraa
    by gezginpusulamiz Yaşamaz ölümü göze almayan,  Zafer, göz yummadan koşana gider. Bayrağa kanının alı çalmayan,  Gözyaşı boşana boşana gider! Faruk Nafiz ÇAMLIBEL

Cagliari / Sardunya

Avrupanın Egzotik Adası Cagliari,

Avrupanın Egzotik Adası / Sardunya Adası – Cagliari gezimiz, İtalya’nın Sardunya Adası, mavi denizine ve enfes koylarına sahip bir ada tabi bizim gibi kışın giderseniz sadece izlersiniz.
Adanın başkenti ayrıca en çok ziyaret edilen yeri Cagliari‘deyiz.

Sehir merkezinde çok fazla zaman kaybetmeden, ilk olarak yürüyerek Cathedral of Santa Maria ‘e gidiyoruz. Yolumuz yokuş, havamız bulutlu, yağdım yağıcam…. Yokuşlardan, daracık sokaklardan geçerek,  kendimizi katedralin yanında buluyoruz. Kaybolma şansınız yada bulamama gibi bir durum yok, bizden başka giden ve gelenler epeyce var…

Mermerler, resimler ve oyma işçilik gerçekten güzel, merdivenlerden aşağı bir mezar bulunmakta. Giriş ücretsiz.

Çıkışta hemen yanında, Palazzo Viceregio ‘ya giriyoruz. Kraliyet Sarayı, görülmeye değer. Çok büyük değil ve birçok Avrupa sarayına çok benziyor.  Tavan resimleri güzel.  Kraliyet Sarayı veya Palazzo Viceregio, İl Meclis Odası’nın bulunduğu yer Katedral’in hemen yanında yer almaktadır. Aslında bir kamu binasına benzemiyor, girişinde bir personel var. Üst katta, çok süslü ana odanın dahil olduğu birkaç ilginç oda bulunmaktadır.

Yine aynı meydan da bulunan, Palazzo di Città nın önünden devam ediyoruz.

Dönüşte geldiğimiz yoldan değil, başka sokaklardan iniyoruz. Gerçi havanın kapalı olmasından mıdır bilmiyoruz, dar sokaklar dan geçerken biraz tedirgin oluyoruz sokaklar boş, sanki birisi önümüze atlayıp “dur bakalım” diyecek gibi hissediyoruz, ama neyse ki kalabalığı buluyoruz.

Nerede olabilir kalabalık, ya meydanlarda, ya turistik yerlerde, yada alışveriş caddelerinde. Biz alışveriş caddelerinin olduğu bir noktaya çıkıyoruz. Monumento a Carlo Felice , meydanın önünden geçerek, Via Giuseppe Manno caddesine giriyoruz. Burada birçok mağaza, restaurant ve cafe bulunmakta, güzel ve uzun bir cadde,  devamında caddenin sonunda başka bir meydana Piazza Costituzione çıkıyoruz. Meydan da Bastione di Saint Remy den güzel bir Cagliari manzarası izleyip yolumuza devam ediyoruz. Via Giuseppe Garibaldi bu cadde de alışveriş için çok güzel bir cadde.  Yürüyüş, alışveriş ve geri dönüp, Via Roma caddesine, sahile geri iniyoruz, sahilden devam ederek başladığımız noktaya geri dönüyoruz.

Yazın daha güzel olacağından eminiz fakat yine güzel bir gün, tabi her ne kadar havalı kapalı, yer yer hafif yağmur da olsa, güzel görülebilecek bir yer.

Yaz olsaydı, gezilecek yerlerimize ek olarak denizi de ekleyip, daha keyifli olacağına inanıyoruz.

Sardunya Adası, İtalya

Resmi Dil: İtalyanca

Parası: Euro, kurdan dolayı epeyce pahalı.

Havası: Ilıman, (Biz oraya ocak ayında gitmiştik, hava yağmurluydu, ama soğuk değildi.)

Saat Farkı: Türkiye saatine göre 1 Saat Geri

Ortalama Kaç Günde Gezilir derseniz: Bizim gibi kış ayında giderseniz 2, yaz ayında giderseniz ve denizi severseniz geri dönmeyecek gibi plan yapın 🙂