Kategoriler

Instagram Slider

• Wwwgezginpusulamcom
    by gezginpusulamiz Www.gezginpusulam.com
  • Marsilya  Notre Dame wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Marsilya / Notre Dame www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Hayat bir nefestir aldn kadar Hayat bir kafestir kaldn kadar
    by gezginpusulamiz "Hayat bir nefestir, aldığın kadar... Hayat bir kafestir, kaldığın kadar... Hayat bir hevestir, daldığın kadar..."
  • Palais Longchamp  Marsilya wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Palais Longchamp / Marsilya www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Yaamaz lm gze almayan Zafer gz yummadan koana gider Bayraa
    by gezginpusulamiz Yaşamaz ölümü göze almayan,  Zafer, göz yummadan koşana gider. Bayrağa kanının alı çalmayan,  Gözyaşı boşana boşana gider! Faruk Nafiz ÇAMLIBEL

Floransa – Pisa

Rönesansın Başkenti

Pisa , Floransa , Neptün Çeşmesi, Santa Maira del Flore ve dahası….

Gemiden aldığımız tur için portta iniyoruz, bizi bekleyen tur otobüsleri ve rehberler eşliğinde düşüyoruz ilk önce Florence yoluna. Turumuz tamgün tur ve yaklaşık olarak 10 saat sürecekmiş.

Neden gemi tur aldık derseniz;

• İlk önce zaman kaybetmiyorsunuz ulaşım açısından, gemiden in otobüse bin.
  • Floransa’da otobüsten indiğiniz noktada tam merkezde Santa Maria Novella Tren İstasyonu’nun yanında
  • Pisa’da, Leaning Tower’dan yalnızca 700 metre mesafedeki otobüs parkları
  • Rahat seyahat, otobüsler her ne kadar bizim otobüslerimiz kadar yeni olmasada
  • Kahvaltı için zamanımız olması, 09:30 Liman’dan kalkış.
  • Doğrudan transfer, yol boyunca durmadan, aktarma yapmadan, mesafe uzak ve gideceğimiz iki nokta var sonuçta.
  • Floransa’da 2 saat, Pisa’da 1 saat verilen serbest zamanlar.
  • 16.45’te Pisa’dan ayrılıp, 17.20’de Livorno’ya geri dönüyor.
  • Acil durum da ulaşabileceğiniz devamlı bir numara olması ( Rehber )

Floransa yolculuğumuz yaklaşık olarak 1 saat 15 dk sürüyor ve 10:45 te varıyoruz Rönesans’ın başkentine. Hava açık ocak ayı olmasına rağmen sıcaklık yaklaşık olarak 12-13 derece.

İlk başta rehber eşliğinde, bazı önemli yerleri, detaylarını, tarihi yerlerini anlatıp, bizi şehirdeki buluşma noktasına götürüyor, kendi başımıza dolaşmaya başlıyoruz. Bu güzel şehri keşfetmek için harika zaman,  hava güzel, Floransa ise anlatılmaz….

Meydandan fotoğraf çekerek ayrılıyoruz gruptan, sokaklar arasında dolaşıyoruz, her taraf tarih, her taraf açık hava müzesi gibi, ilk önce Duomo’yu görmeye gidiyoruz, zaten rehberle önünde geçmiştik çokta aramıyoruz. İlerlerken o devasa kubbesi ile Duomo  yavaş yavaş görünmeye başlıyor. Yaklaştıkça kalabalıkta artmaya başlıyor, Kalabalık ve katedralin vermiş olduğu görkemli atmosferden etkilenmemek mümkün değil. Katedralin çevresi cafeler, restaurantlardan oluşuyor, devasa kulesi ile Duomo karşımızda, kesinlikle muhteşem ve kesinlikle hayranlıkla bakılacak bir katedral. Gördüğümüz en muhteşem dış mermer kaplaması, bu mermerlerin rengarenk uyumu göz kamaştırıyor.

Çok büyük ve gerçekten çok ihtişamlı bir kilise… Her şehirde bir Duomo adı görmek mümkün, çünkü o bölgede en büyük kilis yada katedrale verilen genel isim. Dünyada inşa edilmiş, en büyük taş ve tuğladan kubbesiyle 600 yıldan fazladır ayakta duran Duomo Katedrale, adı Santa Maira del Flore olarak,  Cebrail’in temsilcisi olarak Hz Meryem’e verdiği beyaz çiçekten alıyormuş bununda anlamı, Hz İsa’nın babasız olarak dünyaya gelmesini ifade ediyormuş. İsteyen kubbeye tırmanarak şehrin manzarasını izleyebilir, tabi zamanınız varsa, kuyruk biterse, biz zaman kısıtlamasından dolayı çıkmıyoruz.

Ve devam ediyoruz. Signoria meydanına doğru yürüyoruz. Piazza della Signoria , adını önünde bulunduğu eski şehir yönetim merkezinden almış. Binanın girişinde, aslı yaklaşık olarak 400 yıl sergilenip daha sonra kopyasının yerine konulaarak aslının Floransa akdemisnde sergilendiği ünlü Davut Heykeli’neulaşıyoruz.

Meydan da sağlı sollu heykeller bulunmakta solda Cosimos , sağda Fontana del Nettuno’ yu (Neptun Ceşmesi) görüyoruz. Neptün’ün heykeli, mermer atlar ve etrafında deniz kızları ile erkek deniz tanrıları bulunuyor. Mermerler o kadar detaylı ve işçilik kullanılmış ki bakakalıyoruz. Perseus’un Medusa’nın başını kopardıktan sonra havaya kaldırması” heykeli en çok dikkat çekenlerden bir tanesi.

Meydanın diğer bir köşesinde Vecchio sarayı (palazzo vecchio) bir diğerinde Loggia dei Lanzi müzesi.  Bir süre daha meydanın keyfini sürüp, kalabalığı heykelleri izleyerek  Floransa’nın Arno nehrine varıyoruz.  Romalılardan kalma, Arno nehri üzerinde ise meşhur Ponte Vechio, köprüye geliyoruz. Kuyumcu dükkanları sıralanmış, … Köprü üzerinde fotoğraf çektikten sonra geri dönüyoruz.

ve toplanma noktasına, gruptakiler toplanmaya başlamış. Sırada Pisa var zaman kaybetmeyelim, herkes toplandıktan sonra geldiğimiz yoldan dönüyoruz otobüslere. 14:50 gibi ayrılıyoruz yolcuğumuz yaklaşık olarak 1 saatlik sürüyor ve 16:00 Pisa varıyoruz.

Otobüsten iniyoruz yaklaşık olarak 700 mt yürüyerek, surların arasında bulunan kapıdan geçerek, vaftizhane, Pisa kulesi ve katedralin bulunduğu Piazza del Duomo meydanına giriyoruz.

Pisa şehrinin gücünü ve zenginliğini temsil eden, Venedik ve Cenova’ya karşı yapılan, Torre Pendente’ye yani eğik kuleye geliyoruz, yemyeşil çimlerin üzerinde.  Zeminin yumuşak olması nedeniyle daha yapımı devam ederken eğilmeye başlamış. Kuleye çıkış 15 Euro, kuleye çıkmak yerine 10 euro verip 5′li biletten alıyoruz, ve katedrali, vaftizhaneyi ve hemen yanındaki müzeyi bu biletle geziyoruz. Girişler de bilet bir zımba ile delik açarak işaretleniyor.

Bölge UNESCO Dünya mirasları listesinde.

Dönüşte, Meydanın yan tarafındaki dükkanlardan hediyelik eşya satın almak mümkün, satıcılar Türk olduğumuzu anlayınca başlıyorlar Türkçe bir kaç kelime konuşmaya, o zamanların modası olan, dizi isimlerinden söylüyorlar….

Pisa’dan hareket 16:45 ve port 17:30 gibi varıyoruz. Girişte personele biniş kartlarımızı okutuyor ve X Ray cihazlarından geçerek gemiye biniyoruz.

Floransa / Pisa , İtalya

Resmi Dil: İtalyanca

Parası: Euro, kurdan dolayı epeyce pahalı.(Bunu tahmin ediyorum bütün yazılarımızda göreceksiniz gibi  )