Kategoriler

Instagram Slider

• Wwwgezginpusulamcom
    by gezginpusulamiz Www.gezginpusulam.com
  • Marsilya  Notre Dame wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Marsilya / Notre Dame www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Hayat bir nefestir aldn kadar Hayat bir kafestir kaldn kadar
    by gezginpusulamiz "Hayat bir nefestir, aldığın kadar... Hayat bir kafestir, kaldığın kadar... Hayat bir hevestir, daldığın kadar..."
  • Palais Longchamp  Marsilya wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Palais Longchamp / Marsilya www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Yaamaz lm gze almayan Zafer gz yummadan koana gider Bayraa
    by gezginpusulamiz Yaşamaz ölümü göze almayan,  Zafer, göz yummadan koşana gider. Bayrağa kanının alı çalmayan,  Gözyaşı boşana boşana gider! Faruk Nafiz ÇAMLIBEL

Napoli

Pizza’nın anavatanı Napoli,

Liman dan çıkınca, bir tarafta tur otobüsleri diğer tarafta yüzlerce taksi dizilmiş ve müşteri kapmaya çalışıyor… Mafyası, hırsızlığı ve pizzası ile ün yapmış bu yerde, herşeye pizza hariç tereddüt ile bakıyoruz.

Bir taksici önümüze atlıyor yarı ingilizce yarı italyanca bir şeyler anlatıyor.  Anladığımız kadarı ile burada fazla zaman kaybetmeyin sizi Sorrento’ya götüreyim sonra burada gezersiniz diyerek kanımıza giriyor. Yaklaşık 100 euro ya yakın bir rakama anlaşıyoruz, Pompei‘iyi toplu bir mezarlığa çeviren Vezüv yanardağının etklerinden geçerek yaklaşık 1  saatlik bir yolculuktan sonra varıyoruz Sorrento‘ya merkezi Tasso meydanına.

Kayaların üzerine kurulu muhteşem bir akdeniz kasabası. Hava biraz serin ve bulutlu.

Bölge de Limon meşhur, hediyelik eşyalar, yiyecekler bulunmakta. Limoncella‘sı meşhur.  Lüks mağazaların bulunduğu Corso Italia caddesine giriyoruz, alışveriş tutkunları ve para harcamayı sevenler için ideal sonrasında,  daracık sokağında hediyelik eşya dükkanlarını geziyoruz….

Taksici bizim dönmemizi bekliyor, başta 2 saat burada kalıcaz diye anlaşmıştık. Dönüyoruz taksiye ve geri dönüyoruz Napoli‘ye.

Gerçi Napoli dedik ilk Sorrento’yla başladık ama olsun iyi ki oraya da gitmişiz.

Taksici bizi bizim İstiklal caddemize benzeyen Via Toledo caddesine bırakıyor. Cadde çok kalabalık yüzlerce mağaza, restaurant, mağazalarda fiyatlar gayet makul ve alınabilir düzeyde.  Birkaç mağaza ve caddeyi turladıktan sora geri dönüyoruz yolun sonunda bulunan, Napoli yazınca çıkan cam tavanlı mimarisiyle dikkat çeken Galleria Umberto‘ya geliyoruz.

Galleria Umberto, Napoli’de şehrin tam merkezinde bulunuyor. Turistlerin ve biz gezginlerin uğrak noktası. Napoli‘deki bu ünlü yer,  en lüks mağazaların, kafeler ve pastanelerin bulunduğu bir galeri konumunda.

Devamında bir tarafında kraliyet sarayı, diğer tarafında San Francesco di Paola Kilisesi bulunan meydana geliyoruz. Trafiğe kapalı Plebiscito Meydanı 19. yüzyılda Napoli Kralı’nın emriyle inşa edilmiş. Mermer zeminli alan bize Vatikanı hatırlatıyor, zaten Vatikan dan esinlenilerek yapılmış. Kilise tadilat nedeniyle kapalıydı biz giremedik.

Bu kadar gezmeye karnımız açıkıyor, ne yesek diye çok düşünmüyoruz…. Centro Storico’da bulunan Da Michele ye giriyoruz. Şöyle tarif edelim, daha önceki yediklerinizi unutun çünkü onlar pizza değil hamurun üzerine konmuş, pizzamsı bir hamur işi, o kadar yani. Margarita yiyoruz ama, abartmıyorum kocamanlar. Daha önce Roma’da veya Floransa’da yediğiniz İtalyan pizzaları o kadar da muhteşem değilmiş diyebilirsimiz , fiyat olarak tam gayet uygun.

Tok bir karın çıkıyoruz, Castel Nuovo ya geliyoruz.

Orta çağ kalesi görünümündeki yapı isli görünümüyle şehre ayrı bir güzellik katıyor.

Kalenin yanında devamla iniyoruz, limana. Liman ile merkez ve gezilecek yerler birbirlerine çok yakın.

Normalde biz sadece Napoli diyerek çıkmıştık ama Sorrento bize güzel bir süpriz oldu. Genel anlamda Napoli diğer İtalyan bölgelerine nazaran insana daha az güven veriyor belki de Napoli denince mafyası yada karanlık sokakları yada anlatılan hırsızlık olaylarından dolayı. Bizce Napoli için 1 tam gün yeterli, onun haricinde Pompei, Sorrento  yada gitmek gerekli.