Kategoriler

Instagram Slider

• Wwwgezginpusulamcom
    by gezginpusulamiz Www.gezginpusulam.com
  • Marsilya  Notre Dame wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Marsilya / Notre Dame www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Hayat bir nefestir aldn kadar Hayat bir kafestir kaldn kadar
    by gezginpusulamiz "Hayat bir nefestir, aldığın kadar... Hayat bir kafestir, kaldığın kadar... Hayat bir hevestir, daldığın kadar..."
  • Palais Longchamp  Marsilya wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Palais Longchamp / Marsilya www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Yaamaz lm gze almayan Zafer gz yummadan koana gider Bayraa
    by gezginpusulamiz Yaşamaz ölümü göze almayan,  Zafer, göz yummadan koşana gider. Bayrağa kanının alı çalmayan,  Gözyaşı boşana boşana gider! Faruk Nafiz ÇAMLIBEL

Pamukkale

Beyazın Sıcaklığı

Konya dan hareketle karayolu ile yaklaşık 5 saatlik bir yolculukla geldik.

Saatimiz akşam üzeri, direk otele gidiyoruz.

Otelimiz Karahıyat bölgesinde, geçte olsa devlet tarafından, hava kirliliği ile  kar beyazı travertenlerin renginde değişiklik başlayınca, çevrede ki imar izinlerini ve bölgedeki otelleri de kaldırmış. Bu nedenle oteller genelde Karahıyat bölgesinde bulunmakta. Kaldığımız otel Colossae Termal 5 yıldızlı güzel bir otel.

Resepsiyondan giriş işlemlerini  yapıp odalarımıza giriyoruz hiç zaman kaybetmeden üstümüzü değiştirip kendimizi havuza atıyoruz. Açık havuzu gayet güzel ve temiz, sonra kapalı havuz ve termal suya giriyoruz. Kapalı havuz bakımsız ve termal havuzu da pek temiz değilmiş gibi geldi. Neyse sonra sauna, buhar  derken akşam yemeği, havuz başında düğündeymiş hissi veren canlı müzik sonrasında yatıp dinlenme….

Sabah kahvaltısından sonra, öğle sıcağına kalmadan çıkıyoruz otelden.

Araba için travertenlere çıkmadan yol kenarları ücretsiz park için mümkün fakat biraz aşağısında ve yukarısında ücretli bir otopark bulunuyor. Ücretsiz de yer bulamadık, ücretliye de bırakmak istemedik.  Travertenlerin girişine gelmeden az ileride sokaklardan bir tanesine bıraktık aracımızı.

UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi’nde yer alan Pamukkale Travertenlerindeyiz.  Ayakkabı terlik ne varsa çıkarıyoruz ve çıplak ayaklar ile tırmanıyoruz…

Etraf ta yürüyen insanlar, travertenlerde yüzenler oturanlar. Sıcak su her yer de akmıyor, aşağı inene kadar soğuyor sanırım, yada koruma amaçlı bir düzenleme.  Yukarılara çıktıkca artan sıcak su, yamaç paraşütü yapanlar ve kalabalık arasından tırmanmaya devam ediyoruz.

Zirvesine ulaştığımızda terliklerimizi giyiyoruz, çıktıktan sonra sizi arkada antik şehir Hierapolis karşılıyor. Biz girmedik fakat, isterseniz antik havuza girebilir ve ardından da yamaç paraşütü yaparak  travertenleri kuş bakışı seyredebilirsiniz.

Tepede bir tanesi traverten manzarasına bakan bir tanesi de antik kente bakan 2 tane cafe var.  Bölge turistik bir bölge olduğununda yiyecek ve içecekler de haliyle pahalı sayılır.

Manzara muhteşem, tepeden bembeyaz travertenleri seyretmek, gayet güzel.  Korunmasında ve bu durumda olmasını Devletimize ve Unesco’ya borçluyuz sanırım.

Dinlenme ve manzaranın keyfini çıkardıktan sonra dönüş yoluna giriyoruz, geldiğimiz yerden aşağı, çıplak ayaklar ile iniyoruz.

Bunları unutmayınız, bizden söylemesi.

• Müze kartı alınız, bir sene boyunca bütün Kültür ve Turizm bakanlığına bağlı müze ve örenyerlerin de geçiyor. ( Efes, Pamukkale, Aspendos, Ayasofya…. )
  • Yada İşbankası kartınız varsa o da olur, yılda bir ay yine Kültür ve Turizm bakanlığına bağlı müze ve örenyerlerin de geçiyor.
  • Yanınıza eşyalarınızı, ayakkabı terlik koyacağınız sırt çantası yada taşımanızı kolaylaştıracak bir poşet alınız.
  • Su alınız, yukarılar pahalı
  • Yiyecek de alabilirsiniz malum bölge turistik, yukarı çıktıkça pahalaşıyor.
  • Havuza girecekseniz yedek kıyafet.