Kategoriler

Instagram Slider

• Wwwgezginpusulamcom
    by gezginpusulamiz Www.gezginpusulam.com
  • Marsilya  Notre Dame wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Marsilya / Notre Dame www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Hayat bir nefestir aldn kadar Hayat bir kafestir kaldn kadar
    by gezginpusulamiz "Hayat bir nefestir, aldığın kadar... Hayat bir kafestir, kaldığın kadar... Hayat bir hevestir, daldığın kadar..."
  • Palais Longchamp  Marsilya wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Palais Longchamp / Marsilya www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Yaamaz lm gze almayan Zafer gz yummadan koana gider Bayraa
    by gezginpusulamiz Yaşamaz ölümü göze almayan,  Zafer, göz yummadan koşana gider. Bayrağa kanının alı çalmayan,  Gözyaşı boşana boşana gider! Faruk Nafiz ÇAMLIBEL

Roma / Costa Pacifica İle

Aşıklar Şehrinde 2

Limana yaklaşık olarak 15 dk yürüme mesafesinde bulunan tren istasyonuna geliyoruz, gişeden biletlerimizi alıp atlıyoruz trene. Tren iki katlı, ama hızlı. Rahat bir tren yolcuğundan sonra varıyoruz Roma ya.

Tren normal de merkeze Termini istasyonuna kadar gidiyor fakat biz oraya kadar gitmiyoruz.  San Pietro durağında inip Vatican’a kadar  yaklaşık 15 dk yürüyoruz…..

Bu Roma ya bizim 2 nci gelişimiz, ama inan ki yine geliriz…

Geçen seneki turdan biraz da olsa biliyoruz bölgeyi. Vatican’a erken bir saat olduğu için önce ki geldiğimiz deki kuyruğu görmüyoruz ve hemen kendimizi atıyoruz Aziz Petrus meydanından içeri San Pietro Bazilikası na.  Sanat, tarih, heykeller  muhteşem bir ortam. Vatican ın göze çarpan binası. Hristiyanlığın en büyük kilisesi, Roma daha önce de yazdığımız gibi avrupa denince tarih, sanat ve kültür açısından gidilmesi gereken, ilk sıra da yer alan ülkelerden bir tanesi.

Yaklaşık 15-20 dk yürüyüş ile geliyoruz Piazzo Navona ya. Önünden, kurulu tezgahlardan, kalabalıktan,geç fotoğraf çek ve devam et.

Fontana di Trevi – Aşk çeşmesine geliyoruz, dilekler dileyip centlerimizi atıyoruz köşedeki dondurmacıdan dondurmayı alıyoruz, mutluyuz… Ama kış ayında dondurma bizi hasta etmez…

Buradan yürüyerek, sırtımızda oğlumuz, o zamanlar sırt çantası şeklinde taşıma yada oturtma çantaları yeni çıkmıştı, onun yardımı ile yürüyoruz,  İspanyol Merdivenlerine.

Turumuz bizim için tam bir yürüyüş turu oldu. Buradaki asıl amacımız merdivenler değil, geçen sene yiyip tadı damağımız da kalan makarnayı ve tiramusuyu yemeye geldik. Ama tam bir hüsran içerisindeyiz çünkü makarnacı Via Della Croce sokağında bulunan Antonio ‘nun yeri Pastaficio kapalı 🙁  tadilattaymış.

Neyse kısmet değilmiş diyor ve biraz ilerisinde, çaprazında bulunan Pompi Tiramisi ya giriyoruz, lezzet aynı lezzet gerçek bir Tiramisu kesinlikle tavsiyemiz. Güzel bir tiramusularımız yedikten sonra, durmak yok, zaman kısıtlı devam…

Tiramusunun vermiş olduğu mutluluk ile kendimizi atıyoruz metro ya.  Meydanın hemen yanında bulunan metro ile dönüş yolculuğumuz başlıyor.  Termini durağında iniyoruz. Burası Roma nın merkez istasyonu ve nereye gitmek isterseniz buradan tren var.

Termini den atlıyoruz ve ilk başladığımız noktaya Civitevecchia durağına geliyoruz.

Her ne kadar Roma da çok zaman geçirememiş olsak ta kaldığımız süre içerisindeki, gezdiğimiz, gördüğümüz yerler ve tadı damağımızda ki Tiramusu Roma nın güzelliğini yaşatmaya yetti bize diyebiliriz.

Civiteveccha merkezinde çok birşey yok gibi, sahilinde öpüşen denizci resmi, sanırım şehrin simgesi olmuş, magnetllerde bolca yer verilmiş.