Kategoriler

Instagram Slider

• Wwwgezginpusulamcom
    by gezginpusulamiz Www.gezginpusulam.com
  • Marsilya  Notre Dame wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Marsilya / Notre Dame www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Hayat bir nefestir aldn kadar Hayat bir kafestir kaldn kadar
    by gezginpusulamiz "Hayat bir nefestir, aldığın kadar... Hayat bir kafestir, kaldığın kadar... Hayat bir hevestir, daldığın kadar..."
  • Palais Longchamp  Marsilya wwwGezginPusulamcom facebookcomGezginPusulamiz twittercomgezginpusulam instagramcomgezginpusulamiz
    by gezginpusulamiz Palais Longchamp / Marsilya www.GezginPusulam.com facebook.com/GezginPusulamiz/ twitter.com/gezginpusulam instagram.com/gezginpusulamiz/
  • Yaamaz lm gze almayan Zafer gz yummadan koana gider Bayraa
    by gezginpusulamiz Yaşamaz ölümü göze almayan,  Zafer, göz yummadan koşana gider. Bayrağa kanının alı çalmayan,  Gözyaşı boşana boşana gider! Faruk Nafiz ÇAMLIBEL

Roma

Roma – Aşıklar Şehri

Bizce Avrupa denince gidilmesi gereken ilk yer. Ama tabiki ilk önce vize almanız gerekiyor, standart shengen vize evrakları, hazırlama, teslim etme biz çok beklemedik teslim süresinden yaklaşık 3 gün sonra pasaportlarımızı aldık.

Roma’ya İlk gezimiz Yılbaşında tur firmasından aldığımız paket turla olmuştu. Sabah 02:00 Sabiha Gökçen havalimanında buluşma noktasında, tur firması tarafından grublara ayrılmış, bizim grubun rengi purple, aynı renkteki boyun askılığı ve gerekli olan evrakları alıp, Check-in ve bagaj işlemlerinin ardından saat 03:50 Pegasus havayolları ile uçuyoruz göklerde ama dar ve sıkışık koltuklarda.

Yerel saatle 29 Aralık 05:25 de varıyoruz pasaport kontrolünden sonra, 07:00 gibi giriyoruz Roma’ya tur firmanın buradan oraya götürmüş olduğu kendi otobüsü ile, Türkiye plakası görünce hoşumuza gidiyor, hava açık yaklaşık 10-11 derece.Şehir merkezine geldiğimiz de erken bir saat olduğu için otele giriş izini verilmiyor, ya tur alıp rehber eşliğinde gezicez, ya otobüste oturucaz yada Roma’yı gezmeye kendimiz başlıcaz. Sabah sabah uykusuz ve yorgun, çok hoş bir durum olmasa da yapacak bir durum yok, sonuçta uçuş saatleri ve otele giriş saatimizi bilerek katıldık tura bundan dolayı, biz seçeneğimizi tur almaktan yana kullanıyoruz. Yanımızda Türk rehber ile başlıyoruz gezmeye;

Roma şaheserleri” adı altında satılan turda, Venezia meydanı ilk durağımız, ünlü mağazaların bulunduğu bu caddede ünlü birçok markanın mağazası bulunmakta, turumuz panoromik ( bak-geç ) turu olduğundan baka baka geçiyoruz  devamında İspanyol Merdivenleri ; burada yapmayı istediğimiz, internette yaptığımız araştırmalar sonucun da makarna ve tiramusu yemek. Önce makarna için Via Della Croce sokağında bulunan Antonio ‘nun yeri Pastaficio geliyoruz. Hava hafif yağmurlu, dükkan çok ufak ve kapısında kuyruk var. İçeride yer bulan şanslılar makarnalarını yerken biz sırada bekliyoruz. Sonunda makarnamızı domates soslu olarak seçip kapın önünde yemeğe başlıyoruz. Gerçekten farkını o an alıyorsunuz.

Ve sıra tatlı da, biraz ilerisinde, çaprazında bulunan Pompi Tiramisi ya giriyoruz, leziz gerçek bir Tiramisu kesinlikle tavsiyemiz. Güzel bir tiramusularımız yedikten sonra, durmak yok, zaman kısıtlı devam…

İspanya Meydanını takiben Fontana di Trevi ( Aşk Çeşmesi), burada serbest zaman ve yemek molası veriliyor, Gelateria‘daki pizzalardan tadıyor ve devamında dondurmamızı yiyoruz ocak ayında ve yola devam.

Geliyoruz ;

Roma dönemine ait tüm tanrıların içinde bulunduğu bir tapınağa Pantheon, Latince de “Tüm tanrıların tapınağı” anlamına gelen Pantheon, günümüze kadar gelebilmiş. Bugüne dek en iyi korunmuş olanlardan birisi. Mimari açısından mimarlık harikalarından olan bu yerde, desteğe ihtiyaç duymadan yapılmış en büyük kubbe özelliğini de elinde bulunduran tapınak, başta bir Roma tapınağı olarak inşa edilmiş fakat, sonraları Katolik Kilisesine çevrilmiş.

Pantheon’dan çıkıyor ve yürüyerek heykel çeşmeleri, Roma’nın en canlı meydanı olarak bilinen Piazza Navona (Navona Meydanı) geliyoruz. Burada verilen serbest zamanda, ismi, Afrika’daki Nil, Asya’daki Ganj, Avrupa’daki Tuna ve Amerika’daki Plata dan, dört kıta ve dört nehir tanrısından alan Dört nehir çeşmesini görüyoruz. Meydan, yayalara ayrılmış, kafeleri, seyyar satıcıları, pandomim gösterileri, sokak ressamları ve sokak göstericileri ile seyredilebilir   bir alan.

Otobüslere biniyoruz ve her ne kadar yüksek duvarlar arkasında kurulmuş dünyanın en küçük Ülkesi de olsa, her ne kadar küçükte olsa büyük bir güç olan Vatikan ; 1000 kişiyi bile bulmayan nüfusu, Papa tarafından yönetilen, Hristiyanlık dininin Katolik mezhebinin yönetim merkezi , İsviçre askerleri tarafından korunan Vatikan’da, sırasıyla, Aziz Petrus Meydanı (Piazza di San Pietro), yarım saat ve yaklaşık -+500 kişinin arkasından Aziz Petrus Bazilikası (Basilica di San Pietro), giriyoruz. Bizi ilgilendiren, sanat kısmı dikkatimizi çekmekle kalmıyor, adeta Roma dönemine götürüyor bizi. Roma daki en büyük bazilikalarından olan San Pietro Bazilikası (12 havariden birisi ve ilk Papa olarak kabul edilen aziz, San Pietro), Vatikan’daki en göze çarpan binadır.

Hristiyanlığın en büyük kilisesi, Kubbesi ile Roma’nın siluetindeki en önemli parçalardan biridir. İçerisinde görülebilecek birçok eser bulunmakta, Michelangelo’nun Piera Heykeli,  Meryem ananın kucağında çarmıhtan indirilen Hz.İsa, heykeli, Bernini tarafından yapılan mihrabı gibi birçok mimari eser görmek mümkün. Anlatmakla bitmez Roma, zaten bu turumuzdan sonra 2 kere daha gitme fırsatımız oldu aşıklar şehri Roma’ya.

Çıkıyor ve otobüsler ile otelimize doğru yol alıyoruz. Otelimiz bize dendiği üzere  Roma’nın tek merkezi 4 yıldızlı oteli olan Sheraton Roma Hotel’egeliyoruz. Odalara yerleşiyoruz, ve lobiye inip akşam yemeğimizi yedikten sonra Roma’da ilk gecemizi bitiriyoruz.

Roma’da ikinci gün,

Acenta dan tur almıyoruz, kendimiz Roma’ya gitmeden önce buradan bir araç ayarlıyoruz. Renault traffic ile doluyoruz içerisine üç aile olarak (Normalde iki aileydik fakat otelde tanıştığımız bir ailede bu gezimizde bize eşlik etti), gidiyoruz Castel Romano Outlet Center a Roma’nın en büyük Outlet centerı olan bu yere geliyoruz, merkeze çok uzak olmayıp, Roma’ya gidiyorsanız yeterli gününüz varsa Castel Romano Outlet’e uğrayabilirsiniz. Oldukça büyük bir outlet, alışverişi seviyorsanız görülebilecek bir outlet. Gitmek isteyenler ayrıca otobüslerle yaklaşık bir saatlik bir yolculuktan sonra ulaşabilirler.  Viaport’a benzeyen bu yerde, İtalyanın özel tasarımlı outlet ürünlerini, dünya markalarını, yerel tekstil ürünleri, çanta-ayakkabı, çikolata gibi yüzlercesini bulabileceğiniz açık alana inşa edilmiş ( Vialand da diyebilirz ), her ne kadar azda olsa restaurant ve caffelerden oluşuyor.  Alışverişimizi yapıyoruz yaklaşık 2-3 saat sonrasında aracımızla otelimize geri dönüyoruz. Dinleniyoruz akşam yılbaşı için hazırlanıyoruz.

Akşam oluyor ne yapıcaz, tur acentasından Roma’nın en yüksek tepesinde bulunan Zodiaco restaurantta gerçekleşek olan kutlamaya katılmıyor, kendi programımızı yapıyoruz.

Otel, her ne kadar şehir merkezi olarak satıldıysa da tam olarak öyle değildi, Türkiye gibi bellboy aramayınız yok. Otelde yapabileceğiniz herhangi bir aktivite de yok. Restaurant ta yemek yemek için sıra beklemeniz lazım, biz iki aile aynı masa istedik bekleme süresi epeeeeey uzun bir süreydi. Odalarda internet 5mb 6 euro, ortak alanda internet free ancak 5mb sınırlı ve çoook yavaş.Otelde ücretsiz su dahi yok, ayrıca yakınlarında yada otel içerisinde market bulma şansınızda yok. Odalar temiz ama. Çocuklu aile iseniz otelde çocuklar için de yapabilecekleri bir şey yok, şehir merkezine shuttle servisi olması iyi olmuş Neyse otel hakkında bu kadar bilgi yeter sanırım.

Otelden, Metroya yaklaşık 1 km lik yolu yürüyerek, metro ile gidiyoruz merkeze, yol üzerinde bulunan pizzacıdan ayak üzeri margarita’larımızı yiyoruz. Kutlamaların yapılacağı, çok güzel görüntüye ve ayrıca aydınlatmaya sahip olan Kolezyum (Colosseo) yanından geçerek, Roma savaş arabası yarış stadyumu Circus Maximus’a geliyoruz. Mahşeri bir kalabalık, arabalardan yiyecek satanlar, yılbaşı süsleri satanlar, o gece için ne isterseniz mevcut. Ama bizim gibi çocuklu bir aile iseniz kalabalığa girmemeniz önerilir devamlı bir yerlerden gelen maytaplar, biz meydana inmiyoruz tepeden izliyoruz konserleri.

İnönü stadyumu gibi beleş tepe misali  meydana gitmek isterseniz ücretsiz. Yaklaşık 2 -3 saat kaldığımız yerden dönüşe geçiyoruz, biz gelirken indiğimiz metro durağı kapatılmış, kalabalık 2 katı artmış, yürüyoruz 1 önceki metro durağına, her yerde patlayan maytaplar ve nihayet metrodayız.

Gecenin devamında otelin restorantın da gerçekleşen yılbaşı kutlamarına göz kırpıp, çocuklar uyur vaziyetinde çıkıyoruz odalarımıza.

Roma’da son günümüz;

1 ocak tur firmasının düzenlemiş olduğu Orvieto turuna katılıyoruz. Dünyanın en önemli Ortaçağ mirası, beyaz ve siyah mermerli, barok ve gotik mimarinin merkezlerinden, kale duvarları arkasında bir tepe üzerinde bulunan bir şehir.

Belli bir kısma kadar otobüs ile gidiyor, devamında teleferik ile çıkıyoruz. Orvieto başlı başına görülmesi gereken, gittiğiniz andan itibaren kendinizi eski bir filmin içerisinde, sokak sahnelerinde hissedeceksiniz. Mimari yapılara, kiliselere, tas evlere hayran kalmamak mümkün değil. Özellikle Duomo  Bu Katedrali’nin dışı ve içi tek kelimeyle muhteşem. Detaylar ve renkler çok çarpıcı.

Ve geliyoruz, muhteşem Italya gezimizin sonuna, otobüsler ile dönüyoruz otele. valizlerimizi alıp tur acentasının otobusu ile havalimanına devam ediyoruz. Devamında İstanbul ve evimiz.

Ama bu İtalya gezisi bizim için son olmayacak belli.

Roma, İtalya

Resmi Dil: İtalyanca

Parası: Euro, kurdan dolayı epeyce pahalı.(Bunu tahmin ediyorum bütün yazılarımızda göreceksiniz gibi  )